Buszvilág Hírek

Busworld 2019

A VDL Bus & Coach a Busworld 2019 rendezvényen: „az együttműködésen keresztül elért erő a DNS-ünkbe van kódolva”.

Ebben az évben a VDL Bus & Coach ismerős sokoldalúságával, mégis egy nagyon felismerhető díszletben megjelenve mutatkozik be egy új városban. A Busworld rendezvénye Kortrijk városából Belgium fővárosába költözött át, ebben az évben október 18–23 között immáron a Brussels Expo ad otthont Európa legnagyobb autóbusz-kiállításának. A világban tapasztalható egyre összetettebb mobilitási igényekhez igazodva a VDL Bus & Coach (6. kiállítóterem, 635-es stand) is folyamatosan dolgozik új, innovatív megoldások elérésén.

Fontos számunkra, hogy most és a jövőben egyaránt hozzájáruljunk városunk élhetőségéhez. „A Busworld 2019 rendezvény során kiemeljük, hogy a releváns partnerekkel a teljes értékláncon keresztül jelen lévő együttműködésünk most és a jövőben is fő hajtóerőnknek számít majd” – mondta el Henk Coppens vezérigazgató. „Az innováció a legfontosabb hajtóereje ambícióink megvalósításának. Büszkék vagyunk arra, hogy élen járunk a fenntartható mobilitási megoldások elérésében, ugyanakkor meggyőződésünk, hogy a jövőben még nagyobb szabású kihívások állnak majd előttünk. Legjelentősebb újításunk talán annak módja, ahogyan ezt az ügyfelekkel, beszállítókkal és más láncpartnerekkel együttműködésben meg akarjuk valósítani. Az együttműködésen keresztül elért erő a DNS-ünkbe van kódolva. Fontosak a technológiai fejlesztések is, de csakis a lehetőségek megteremtése érdekében. Végső soron célunk az, hogy olyan módszereket találjunk, amelyekkel a fenntartható mobilitási megoldásainkat olyan módon lehet kihasználni, hogy azok jelentősen hozzájáruljanak a városunkban dolgozó és élő emberek életminőségéhez.”


Futura – minden, ami élmény
A VDL Bus & Coach olyan márkaértékekre összpontosít, mint a tulajdonosi nyereség vagy az emberek bevonzása, ugyanakkor tisztában van azzal is, hogy az utazás minden eddiginél jobban a tapasztalatokról is szól. Az utazók nemcsak a mechanikai megbízhatóságra, a formatervezésre és az olyan fenntartható megoldásokra, mint például az üzemanyag-megtakarítást segítő könnyűszerkezetekre tartanak igényt, hanem a luxus és a kényelem érzete is egyre fontosabb számukra. A Futura-buszok folyamatosan lépést tudnak tartani e változó igényekkel. A VDL Bus & Coach brüsszeli standjánál három Futura-busszal is bemutatjuk majd ezt.

VDL Futura FDD2-141

A VDL Futura FDD2-141/2600 busz egyedi és különleges, 48+2+1+1 üléselosztással rendelkezik. Ez a kétszintes, ultraluxus busz a 2+1 elrendezésével az USB csatlakozási lehetőségtől és a 220 V-os hálózattól kezdve egy komplett konyháig nyújtja a lehető legmagasabb fokú kényelmet. Az FDD2 két méretben (FDD2-130 és FDD2-141), az FDD2-141 esetén pedig maximálisan 96+1+1 üléselosztással érhető el. Kifejezetten tömegközlekedésben történő használat céljából a Traxon automatizált kézi sebességváltóval felszerelt 530 lóerős / 2600 Nm MX-13 motor mellett egy 450 lóerős / 2300 Nm MX-11, Ecolife automata sebességváltós motor is elérhető, amely lehetővé teszi, hogy a buszt egy speciális, tömegközlekedésben használt változatban is leszállítsuk.

A VDL Futura FHD2-129/2100 busz a luxus és a kényelem magasiskolája. Az állítható fejtámlákkal felszerelt ultra-luxus VDL Class 500 ülések az utazók számára optimális kényelmet biztosítanak. Az 53+1+1 üléselosztás a magas ülésszám és az ülések közötti kényelmes távolság egyedi szinergiáját teremtette meg. A megfelelően kiegyensúlyozott világítási koncepció az RGBW világítási technológia révén teljes mértékben ügyfeleink igényeihez igazítható. 11,5 m³-es csomagtérével és a mindössze 22 096 mm-es fordulási sugarával ez a 13 méteres busz képes meghaladni sok 12 méteres busz manőverezési képességét.

Az FHD2-139/2300 fogyatékkal élő utasai számára is ezt a páratlan kényelmet biztosítja. Ennek a 13,9 méter hosszú, háromtengelyes, 57+1+1 üléselosztású busznak a hátsó tengely fölé felszerelt emelőjének köszönhetően a fogyatékkal élő utasok ugyanolyan könnyen elférnek a buszban. A gyorskioldó rendszer lehetővé teszi a luxus VDL 300-as ülések eltávolítását a járműből, ezzel helyet biztosítva 15 kerekes székkel közlekedő utas számára is.

A VDL Futura buszokat alapkivitelben a Prediktív Erőátviteli Vezérlés (Predictive Powertrain Control ‑ PPC) rendszerrel szállítjuk. A GPS-adatok felhasználásával a PPC folyamatosan előrejelzi az útviszonyokat, így mindig a megfelelő sebességváltó-fokozatot lehet kiválasztani, ezzel biztosítva a maximális üzemanyag-megtakarítás elérése melletti legmagasabb szintű vezetési kényelmet. Az Ecoroll funkció a mozgó tömeg és a gravitáció felhasználásával a jármű sebességének megtartása érdekében az enyhe lejtőkön a sebességváltót üres helyzetbe állítja és a motort üresjáraton működteti. Amikor az út ismét egyenessé válik, a sebességváltó észrevétlenül visszakapcsol a megfelelő sebességfokozatba. Az útviszonyoktól függően a PPC jelentősen csökkenti az üzemanyag-felhasználást, jelentősen hozzájárulva ezzel a jövedelmezőséghez.

VDL Futura FHD2-129 

50 millió elektromos motorral megtett kilométer elérése
Az óra ketyeg. A megtett elektromos motorral megtett kilométerek száma már majdnem elérte a 40 milliót. A számos európai városban és régióban futó 450 VDL busz napi 75 000 kilométert tesz meg. 2019 vége előtt még további 420 elektromos buszt terveznek kiszállítani. Csak Hollandiában jelenleg több mint 300 elektromos VDL busz üzemel. E buszok hozzájárulnak a tisztább környezethez azáltal, hogy évente több mint 20 000 tonnával csökkentik a CO2-kibocsátást.

 A teljes méretű, alacsony belépésű Citea SLE-129 Electric tömegközlekedésben használt busz először jelenik meg a brüsszeli Busworld rendezvényen. A 288 kWh nagy kapacitású akkumulátorcsomaggal felszerelt busz a jól bevált SLF hajtáson alapszik, ilyen módon – a töltések ritkábbá válásának köszönhetően – alkalmasabb a regionális felhasználásra. A gyorstöltés tetőre szerelt vagy infrastruktúrára szerelt áramszedőn keresztül történik. A bemutatott elrendezés az előrefelé néző ülések maximális számán alapul és tartalmaz egy harmadik ajtót is. Ez azt jelenti, hogy a busz megfelel azon egyedi követelményeknek, amelyeket többek között a skandináv piac egy mind városi, mind regionális közlekedésben használt, alacsony belépésű busszal szemben támaszt.

A következő generációs, rendkívül hatékony Citea LLE Diesel bemutatása
A harmadik, a brüsszeli rendezvényen bemutatandó tömegközlekedésben használható busz, a VDL Citea LLE Diesel fejlesztésének mottója az eddigi erősségeinek továbbfejlesztése volt. Kihívás volt az, hogy az Euro 6 dízel technológiával a lehető legkisebb CO2 lábnyomot érjük el, miközben tovább csökkentjük a tulajdonlási költséget (TCO). Az egyik intézkedéscsomag 6%-kal javította az üzemanyag-hatékonyságot, valamint csökkentette a javítási és karbantartási költségeket is. A leglátványosabb szempont a jármű új kialakítása, amelyben az aerodinamika optimalizálása is nagy szerepet játszott.

Valkenswaard, 2019 szeptember

2019